Kazan Devlet Universitesi’nde okumak..

Kazan’  her yıl dört kıtadan gelen yabancı öğrencilerin akınına uğruyor. Üniversiteye başlamadan önce ön hazırlık olarak, bir sene  Rus dili okutuluyor. Ardından öğrenciler kendi belirledikleri dallara göre üniversitelere yazılıyorlar. Bugune kadar  Avrupa, Asya, Afrika ve Latin Amerika ülkelerinden gelen binlerce öğrenci mezun olmuştur. Gunümüzde okulda 97 ülkeden 1 000’e yakin yabancı ogrenci  okumaktadır.
Avrupa’nın büyük üniversitelerinden olan Kazan Devlet Üniversitesi, Rusya Federasyonu’na bağlı bir cumhuriyet olan Tataristan Cumhuriyeti’nin başkenti Kazan’da kuruludur. Kuruluş yılı 1804′tür. Üniversiteye bağlı 17 fakülte ve 105 akademik bölüm vardır.
Üniversite özellikle organik kimya üzerine çalışmalar yapmış Aleksandr Butlerov, Vladimir Markovnikov, Aleksandr Arbuzov ve ünlü Rus matematikçi Nikolay Lobaçevski gibi isimlerle anılır. Ayrica dunyaca ünlü Rus yazar Lev Nikolay Tolstoy ve Sovyetlerin kurucusu Vladimir İlyiç Lenin de Kazan Devlet Universitesi’nde ogrenim gormustur.Üniversite ayrıca 5 milyon üzerinde yapıt içeren bir kütüphaneye de sahiptir
Lisans Öğrenimi: liseden sonra 8 sömestr olarak lisans öğrenimi mevcuttur ve 12 yıllık eğitim programlı liselerinden mezun öğrenciler, oradaki üniversitelere lisans öğrenimi için giriş sınavından geçerek kabul edilirler. Yabanci ogrenciler icin ise kabul sartlari farklidir, Turk ogrencilerden istenen sartlar ;
  • OSS sinavinda baraji gecmis olmak,
  • Ingilizce dil sinavinda basarili olmak 
  • Rusca dil sertifikasi ( Rusya Egitim Bakanligi tarafindan verilen TORFL sertifikasidir. Bu sertifika 1 yil Rusca hazirlik egitimi gordukten sonra yapilan Rusca sinavi sonrasi alinmaktadir.) 
  • Lise diplomasi denkligi
  • Saglik Raporu
Yüksek Lisans Öğrenimi: Üniversiteden mezun öğrenciler, okulun yüksek lisans (master) programlarına kabul edilirler. M.S (master of science) programları 4 sömestrden ibarettir.
Doktora Öğrenimi (PhD): doktora programı, yüksek lisans üzerine 6 sömestr olarak bir öğrenimi ve bu süre zarfında bir doktora tezinin hazırlanmasını gerektirir.
Ders Yılı: 1 Eylül’de başlar ve 30 Haziran’da sona erer. Okulda 1 sömestr 4 aydan oluşur ve 1 ders yılı 2 sömestrden ibarettir. Eğitim dili Rusça’dır. Rusça’ya vakıf olmayan öğrenciler 1 yıllık dil hazırlık bölümüne katılabilirler.
Hazırlık Bölümü: Hazırlık sınıfı dersleri, 1 Eylül başlamakta olup (ben Ekimde başlamıştım:),  30 haziranda sona ermektedir. Öğrenciler hazırlık bölümünde sadece Rusca dil dersleri almakta olup söz konusu bölümü bitirdikten sonra kaydınıKazan Devlet Universitesi veya Rusya’nın diğer okullarına yaptırabililer.
Barınma: Okulların kendi yurtlarında 1-4 kişilik odalar, çalışma odaları, mutfaklı odalar ve çamaşır-haneler bulunmaktadır. Ayrıca isteyen öğrenciler, örneğin Kazan’da şehrin semtlerine göre aylık yaklaşık 300-1000$ karşılığında mobilyalı daireler kiralayabilmektedirler.
Sağlık Sigortası: Sağlık sigortası her öğrenci için zorunludur ve yıllık 100-150$’dır.
Son Başvuru Tarihleri ve Başvuru Ücretleri:
Ön kayıt için son başvuru tarih, 1 Ağustos, kesin kayıt için ise 15 Ağustos’tur. Kabul mektubu ücreti 100 $’dır.
Okul Ücreti:
· Rusça Hazırlık: USD 2.000 – 2.200
· Lisans: USD 2.000 – 3.000
· Mastır: USD 2.500 – 3.000
Doktora: USD 2.500 – 3.500
Yurtta yıllık konaklama: USD 100 – 200
Yıllık yaşam gideri: 3.000-5.000 USD
KDU’ da Fakülteler:  Mekanik ve Matematik, Uygulamalı Matematik ve Kibernetik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Jeoloji, Coğrafya, Malzeme Bilimleri, Temel Tıp, Tarih, Filoloji, Felsefe, Ekonomi, Higher School of Business Administration, Hukuk, Jurnalistik, Psikoloji, Sosyoloji, Yabancı diller, Kamu Yönetimi, Güzel Sanatlar, Dünya Politikası, Uluslar Arasi Iliskiler
49 Yorum

  1. velfecir caqri said,

    13 Şubat 2011 at 05:06

    herşey güzelde YÖK kazan üniversitesi mühendislik bölümü öğrencilerine sınavsız denklik veriyor mu ? —acil yardım—

  2. HAŞİM said,

    13 Eylül 2011 at 12:37

    selam ark bana yardımcı olacak birisi varmı ……

  3. can said,

    08 Mayıs 2012 at 00:06

    suan da kazan da okuyan arkdas ile gorusmek istiyorum ilginiz icin simdiden tesekkur ederim…

  4. can said,

    08 Mayıs 2012 at 00:35

    merhabalar bu sayfanin admini ile uzun ve ozel konusmam mumkun mu ? kazan devlet universitesi hakkinda

  5. yusuf said,

    06 Ocak 2013 at 00:59

    ben minskte tercumanlık okuyorm kazana gecıs yapabılıyormuyum sene kaybetmek ıstemıyorm gecıs hakkım varsa kullanmak ıstıyorm yardımcı olursanız sevınırım ….

    • mesud said,

      14 Mayıs 2013 at 20:23

      iki ulke arasinda bircok kurumlarda denklik mevcut fakat universitelerarasi gecis yapilip yapilmadigini bilmiyorum. yapiliyorsa da degmez cunku aciktan bircok dersin sinavlarini vermeniz gerekecek. kesin bilgilere ulasip daha net cevap vermeye calisacagim. iyi gunler

  6. murad said,

    07 Haziran 2013 at 19:50

    turkoloji bölümü varmı mastıra gelmek istiyorum

    • mesud said,

      07 Haziran 2013 at 22:37

      evet var, bir yili hazirlik olmak uzere toplam 3 yil olarak ogrenim gorebilirsiniz

  7. 26 Haziran 2013 at 23:29

    selam mesud kardeşim. ben azerbaycandan yös sınavıyla hacettepe matematik bölümüne başvurucam, 4 sene hacettepede okuduktan sonra kazan üniversitesine başvura bilirmiyim? nasıl başvururum? ve ya kazan üniversitesinde matematik mastır yapa bilirmiyim? teşekkürler, cevap verirsen bana çoook yardımcı olursun kardeş

    • mesud said,

      26 Haziran 2013 at 23:43

      Aleykum selam , tabiki basvurabilirsin, matematik mastir programlari mevcut. gerek olan yardimi yaparim elimden geldigince

  8. 27 Haziran 2013 at 00:04

    Başvuru için neler gerekli? sınav filan gereklimi yoksa diploma yeterlimi kardeş?

    • mesud said,

      27 Haziran 2013 at 00:06

      Rusca sinavina girmek gerekiyor sadece, ve diploma ve birkac gerekli belge isterler.

  9. 27 Haziran 2013 at 00:11

    Hm zor değilmiş kardeş, çok teşekkürler. Benim maddi durum kötü, azerbaycanda durumlar o kadar iyi değil, üniversitelerimizde rüşvet filan var onun için hacettepeye başvurucam. Hemde sizde devlet üniversitelerinde yıllık ücret çok az. Artık bir çare bulup hacettepeden sonra kazan üniversitesinde mastır yapmak umudum var ) bakalım iyi bir matematikçi ola bilecekmiyim ) çok teşekkürler kardeş, bana yardımcı oldun )

  10. 27 Haziran 2013 at 02:25

    bi ben rusca bilmiyorum, şimdi mastır yapmak için başvurursam 1 yıl rusca dili kursu geçilecekmi bana?

  11. Ленин said,

    27 Haziran 2013 at 18:46

    ya abi sorularımı cevaplarsan çok iyi olur nolur( abi şimdi ben hacettepeden gelip kazanda mastır yaptığım dönemde hem de kazan üniversitesinde başka bölümde çift anadal programı ile okuya bilirmiyim? benim okumak sevgim büyük, her bölümde okumak hayalim var. sana anlatayım. şimdi ben hacettepeyi bitirip kazan üniversitesinde mastır yapıyorum düşünelim. aynı zamanda mastır yaptığım zamanda yani başka iki bölümde de lisans eğitimi ala bilirmiyim yine? )

    • mesud said,

      27 Haziran 2013 at 19:46

      bu konuda bilgim yok malesef , ogrenip haber ederim sana

  12. Ленин said,

    27 Haziran 2013 at 19:53

    Anladım,peki mastır 3 yılmı ve burs falan mümkünmü?(

    • mesud said,

      27 Haziran 2013 at 19:55

      Mastr 2 yil +1 yil rusca hazirlik . burs icin onceden RF’nun yaptigi bursluluk sinavlarina girip basarili olmak gerekiyor , ki bu yil yapildi o sinavlar da.

  13. Ленин said,

    27 Haziran 2013 at 20:22

    Bursluluk sınavı hangi fennlerden ibaret? matematikmi ancak?

  14. Ali Carfi said,

    29 Temmuz 2013 at 22:24

    ygs 4 yıllık barajını aşamadım oraya gelip hazırlıkta okuyup ve önümüzdeki sene gelip ygs barajını geçecem böyle bu durumda gele bilirmiyim ? ve orada yaşam maaliyetleri nasıl ? yök denklik veriyo mu piskoloji bölümüne ve diş hekimliğine ? ve okul paraları ne kadar … yardımcı olursanız çok mutlu olurum .. ki bu sene gelmeyi planlıyorum ona göre buradan hazırlıklı geleyim

    • Ali Carfi said,

      29 Temmuz 2013 at 22:30

      ve inglizce sınavında barajı aşmış olmak ne oluyo ? bnm ing yok rusca öğrenmeye gelecem artı bide ing mi var ?

      • mesud said,

        15 Eylül 2013 at 18:23

        O sekilde gelip bir yil dil kursuna kayit yaptirabilirsiniz, ama sene sonunda yapilan sinavlarda basarili olsaniz bile turkiyede ygs sinavindan baraji gecmemisseniz kayit yaptiramazsiniz universiteye. Ayrica ingilizce yeterlilik sinavi sadece ingilizce okutulan bolumlerde uygulanmakta ki en az baslangic seviyesinde ingilizce bilmeniz gerekmekte. Kurs ucretleri 3000 usd ve yasam olarak da turkiye ile uc asagi bes yukari ayni.

  15. Cagdas Nedim karadayı said,

    24 Ağustos 2013 at 13:53

    Gecen barajı geçerli oluyorumu suan acik öğretimde okuyorum dikey geçiş oluyorumu

    • mesud said,

      15 Eylül 2013 at 18:16

      Evet iki yil gecerliligi var aldiginiz puanin

  16. cnr said,

    15 Eylül 2013 at 17:56

    merhaba 1 sene dil okulunu gitmek istiyorum kazanda. kurs fiyatları ne kadar acaba?

    • mesud said,

      15 Eylül 2013 at 18:18

      3000 dolar civarinda bir yillik kurs ucreti.

      • cnr said,

        16 Eylül 2013 at 17:50

        pahalı geldi biraz. üniversite bölümleri 2000 dolar iken dil okulu için 3000 dolar fazla bence. Bu üniversitelerin hazırlık senesi oluyor ilk sene. Acaba üniversiteye yazılıp sadece ilk sene hazırlık görüp bıraksam daha uyguna gelmez mi? :) tavsiye şirketiniz var mı acaba?

        • mesud said,

          16 Eylül 2013 at 18:01

          Sitedeki yazi guncellenmemis , universite ogrenim ucreti de yillik 3000 $ civarinda , bolume gore deisiyor

          • cnr said,

            16 Eylül 2013 at 20:00

            hangi yazı bilmiyorumda. birkaç şirketin sayfasında görmüştüm 2000 dolar diye. tavsiye ettiğiniz şirket var mı? ben bu sayfayı googlede tesadüfen gördüm.

            • mesud said,

              16 Eylül 2013 at 20:03

              Kazan Devlet Univ icin mi o ucretleri soylediler? iki yil evvele kadar 2000 usd lerdeydi ucretler ama son iki yildir 3000 usd basliyor bolumlere gore de farklilik gosteriyor. Belki baska univ icindir o ucretler. bildigim bir sirket yok, ben de burada okudugum icin bilgilendirme amacli yaziyorum bu sitede

            • mesud said,

              16 Eylül 2013 at 20:04

              ama yurtlar ucretsiz sayilir aylik 5-10 usd aliyorlar

              • cnr said,

                16 Eylül 2013 at 20:20

                Birde ben önümüzdeki yazdan sonra gitmeyi düşünüyorum. Çevre mühendisliği bölümünden mezun olacagım. Yüksek lisans yapmak için tavsiye eder misiniz? Ayrıca orada çalışma imkanımız olur mu?

  17. cnr said,

    16 Eylül 2013 at 20:06

    daha tam bilgi almadım hrşey dahil 2400 dolar gibi bir fiyat yazıyor. http://www.linesedu.ru/rusyada-egitim-rusyada-dil-okullari.php . ben su an 0 rusça biliyorum. ingilizcem orta seviye. sizce gitmeli miyim?

    • cnr said,

      16 Eylül 2013 at 20:07

      genelde bu fiyatlarda gidip görüşünce indirim oluyor. direk 2400 e yazılcağımızı sanmıyorum. daha uygun olabilir. o nedenle 2000 dolar dedim.

  18. fatma said,

    02 Mart 2014 at 16:29

    s.a erasmus programı ile gidebilir miyiz tarih bölümüne yada mevlana programı ile. rusça yinede şart mı?

  19. Sırrı Çetin said,

    30 Mart 2014 at 13:18

    Galileo Galilei den, A. Einstein’e kadar geçerli olan Klasik Fizik bilimini, ters yüz ettim. Einstein den bugüne değin geçerli olan, Fizik biliminin ise tamamen yanlış olduğunu, hem mekanik, hem de matematik argümanları ile gösterdim. Ülkemizde bulunan akademisyenler, konu ile ilgilenmiyorlar. Bunun için kendime en yakın bulduğum Kazan Üniversitesindeki, akademisyenler ile paylaşmak istiyorum. Ayrıca, matematik gerçeklikle, fiziksel gerçekliğin her zaman örtüşmeyebileceğini, argümanları ile gösterdim.
    Bu konuda iletişim kurabilmem için yardımlarınızı bekliyorum.
    Saygılarımla. Sırrı Çetin

    sirricetin@gmail.com

  20. aytac said,

    22 Nisan 2014 at 15:51

    Merhba guncel hazirlik da okumak icin fiyat nedir

  21. rado said,

    07 Mayıs 2014 at 17:32

    merhaba arkadaslar benı su konuda bılgılendırırmısınızı ben kırım devlet tıp fakultesı 4 sınıf diş hekımı ogrencısıyım ben kazan devlet tıp dıs hekımlıgı bolumune gecıs yapmak ıstıyorum,bu gecısler mumkun mu acaba?

    • mesud said,

      22 Temmuz 2014 at 03:14

      Tabi mumkun, varsa ders farklarini vermeniz gerekicek ve gecis icin mevcut univ’nizden gerekli evraklar

  22. roman said,

    30 Haziran 2014 at 11:35

    Merhaba arkadaşlar Kazan tıp unversitesinde okuyanlardan rica ediyoru ben bursada yaşiyorm Kazanda tıp okumak istiyoru, şartlarini bilmek istiyorum birde ücretler cevapversenz sevinirim teşekürler

  23. Aydın said,

    17 Temmuz 2014 at 23:06

    Mesut hocam meraba ben kazana yerleşcem iki yıl ünv okudum harita orda çalışcam eğitimimi tamamlamak istiyorum harita müh.yada geomatik müh. Yada şehir planlama bölümleri varmı muaf olacağım dersler olur mu bi bilgin varmı ?

    • mesud said,

      22 Temmuz 2014 at 03:10

      merhaba Aydin bey, bu bolumlerin oldugu uni’ler var Kazan’da, ama devam edebileceginizi sanmiyorum , yeniden baslamaniz gerekecek , bir yil da rusca hazirlik sinifinda okumaniz gerekicek

  24. ferdim83 said,

    18 Eylül 2014 at 15:17

    Merhab a,

    2 yıllık ön lisans mezunuyum lisans tamamlamak istiyorum. 2,5 yıl süre ile iş için orda olucam.Makine Hüh. hakkında nasıl bir yol izlemeliyim..

    AcİLLLL cevap !!!!

    • mesud said,

      18 Eylül 2014 at 15:24

      Is icin burada olacaksaniz ayni zamanda universite ogrenimi goremezsiniz. Calisma vizesiyle okuyamiyorsunuz. Ogrenim vizesiyle de calisamiyorsunuz.


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

